Rekenen
Bij mij komen leerlingen die in het basisonderwijs de individuele uitleg missen van de leerkracht. Ze hebben herhaling of pre-teaching van de leerstof nodig.
Iedere leerling is uniek en heeft een andere manier van begeleiding nodig. Om goed bijles te kunnen geven, ga ik eerst op zoek naar het specifieke van deze leerling. De ene leerling heeft meer visuele ondersteuning nodig, terwijl de andere leerling meer gebaat is bij een actiegerichte bijles. Wat bij mij hoog in het vaandel staat is; Met plezier leren!
Het leren van rekenen is niet altijd eenvoudig. Je hebt verschillende problemen waar je op vast kunt lopen. Aan de hand van verschillende opdrachten en activiteiten observeer ik waar de kern van het rekenprobleem zit. Het leren van rekenen vraagt om begrip en inzicht. Daarna begint het inoefenen. Dit gebeurt vaak in spelvorm, wanneer de kinderen met plezier leren, is het leerrendement hoog!
Rekenen gebeurt niet alleen in het hoofd. Juist het gebruik van materialen, het maken van visualisaties en het noteren van tussenstappen op papier maakt rekenen inzichtelijk.
Bijles Rekenen voorkomt een leerachterstand of helpt deze in te halen. Hierdoor gaat de leerling met meer zelfvertrouwen naar school. En dat vergroot het plezier in leren, waardoor leerprestaties verbeteren.